lauantai 5. tammikuuta 2013

30. Pinkkiä kynsillä ja uusi kamera !

Helloou :)

En nyt tiedä miten alottaisin tän kirjotuksen. Alotanko kameralla vai kynsillä? :D Ehkä kynsillä, koska tämä on kynsiblogi.. enkä mä aio siitä kamerasta kauheesti höpöttää, vaikka innoissani siitä olenkin!

Mulle oli jostain tullut inspiraatio, ja huomasin äsken että sain sen Sonnela-blogista. Siellä on aika samanlaiset kynnet kuin nämä. Näihin olen siis lakkaillut pohjalle vaaleanpunaisen lakan ja kerroksen pinkkiä glitterlakkaa. Sen jälkeen väkersin Konad-kukkaset ja niihin dotting toolilla kultaisen keskikohdat.

Tein taas sen virheen, etten jaksanut varoa kynsiäni tarpeeksi kauaa lakkauksen jälkeen. Niimpä muutamaan kynteen tuli kolhu. Lopputulos ei muutenkaan ole kovin virheetön ja meinasin ensin tehdä kokonaan uudet kynnet.. :) Yhteen asiaan olen tyytyväinen, opin vihdoin käyttämään leimasimen pienempää päätä! Yleensä saan kuviot tarttumaan hyvin isompaan päähän, mutta pieneen ne eivät tartu millään..

En onnistunut saamaan sellaista kuvaa kynsistä, missä lakkauksen väri olisi ollut sellainen kuin se todellisuudessa on ja jossa kukat näkyisivät kunnolla. Otin siis kaksi kuvaa, todellisuus on jotain noiden väliltä :D Harmittaa laittaa näin huonot kuvat tänne




Odotan kesää ja päivien pitenemistä, jolloin ehtii käydä kuvaamassa kynnet ulkona ennenkuin tulee pimeä. Ulkona saa niin paljon helpommin kuvia, kun valo ei heijastu kynsistä! 

Käytin:
- Models Own: Soda Pop Pink
- Flormar U05
- Technic: Cactus Flower
- Locia 14
- Dotting tool
- Konad m57




Sitten siitä kamerasta. Ihan alkuun sanon, että nyt tosiaan ymmärrän miksi sanotaan, että hyvä kamera ei yksinään tuo hyviä kuvia.. :D Pokkarin kanssa onnistuu paljon helpommin, kuin järkkärin. Aika opettelu tässä on, koska en halua jäädä kuvailemaan pelkillä automaattiasetuksilla. 

Ostin siis Olympuksen punaisen PEN E-PL3 -kameran. Siihen lisäksi hankin kameralaukun ja kittiputken. Mietin aluksi ostanko niitä, mutta jälkeenpäin ajateltuna ei olisi ollut mitään järkeä jättää tuota laukkua ostamatta! Haluan pitää kameran ehjänä ja hyvässä kunnossa pitkään, ja se on laukussa hyvässä turvassa ja suojassa :) 

Kamera on pieni ja näppärä kantaa mukana. Ei ole kovin suuri kynnys ottaa tätä mukaan, koska tätä on niin helppo kuljettaa mukana. Käyttö vaikuttaa ihan opeteltavissa olevalta, ehkä tästä meidän yhdessäelosta vielä tulee jotain !
Olen kuvaillut tällä jonkin verran, lähinnä yrittänyt opetella tarkennusjuttuja. Mulla on nyt kameran mukana tullut putki sekä erikseen ostamani, ja haluaisin jossain välissä hankkia vielä makrolisäkkeen. Sitten, kun olen tätä vähän oppinut käyttämään :)

Tässä vielä tuhruinen kuva setistä (ilman salamaa ja muita lisäjuttuja):


-Sanne

4 kommenttia:

  1. Oijjoijjoij Sanne!! Ihana cam!! :3 Mullo muute sellane juttu etten voi lakat kynsii ennen ku keskiviikko illa jälkee.. kerron tarkemmi vaik chatis :D oon kyl iha mustan kateudest tost kamerast ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha mä oon iha rakastunu tähä koska ero toho aikasempaa kameraa on niiiin iso!! :) Noo mä lakkailen jollet pysty :)

      Poista